Деклараційна кампанія триває до 1 травня 2024 року - нагадує податкова
Всi новини | | 642 | Автор: Управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Харківській області

Фото ГУ ДПС у Харківській області
У Головному управлінні ДПС у Харківській області нагадують, що Кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2023 році, через місяць добігає свого кінця. Останній день подання декларації – 30 квітня 2024 року.
Начальник управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Харківській області В’ячеслав Даценко повідомив, що за два з половиною місяці цього року громадяни Харківщини вже подали до податкових органів 3 105 податкових декларацій про майновий стан і доходи, з них на податкову знижку – 521 декларацію. Сума задекларованих доходів склала 1 584,14 млн гривень.
За результатами декларування сумлінні громадяни сплатять: податок на доходи фізичних осіб - 22,8 млн гривень та військовий збір – 4,5 млн гривень.
Разом з тим, поверненню з бюджету підлягає 3,1 млн гривень податку на доходи фізичних осіб. Такі гроші надійдуть до громадян, які надали декларацію «на податкову знижку».
Хто має обов’язково подати податкову декларацію про майновий стан і доходи?
Відповідно до норм розділу IV Податкового кодексу України обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи мають:
фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) та фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, наступного за звітним;
громадяни, у яких виникає обов’язок щодо подання податкової декларації – до 01 травня року, наступного за звітним;
фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у разі припинення підприємницької діяльності – протягом 20 календарних днів місяця наступного за календарним місяцем, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.
резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду;
фізичні особи, у яких є право на податкову знижку, – до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним.
Також обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи у платників податків виникає при отриманні таких доходів:
- окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті, але не звільнених від оподаткування (п. п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 ПКУ);
- доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (п. п. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 ПКУ);
- іноземні доходи (п. п. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 ПКУ);
доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/ або нерухомого майна та або іншого майна (ст. 172, ст.173 ПКУ);
доходи, отримані від фізичної особи – платника податку (орендаря), який не є податковим агентом, за оренду житла (ст.170.1 ПКУ);
інвестиційний прибуток (п.170.2 ст. 170 ПКУ);
вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна (не від членів першого та другого споріднення) (ст. 174 ПКУ);
доходи у вигляді додаткового блага (прощений (анульований)) борг за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит) (п.п. 164.2.17. п.164.2 ст. 164 ПКУ).
Хто має право не подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи?
Податковим кодексом України (далі – ПКУ) передбачено випадки, відповідно до яких платники звільнені від подання податкової декларації про майновий стан і доходи.
Так, відповідно до п. 179.2 ст. 179 ПКУ податкова декларація не подається, якщо платник податку отримував:
доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
доходи виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу;
доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до ПКУ не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, був сплачений податок відповідно до ПКУ;
доходи у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п.174.3 ст. 174 ПКУ.
У яких випадках платники звільняються від обов'язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи?
Відповідно до п.179.4 ст. 179 ПКУ платники звільняються від обов'язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи в наступних випадках:
а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:
є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;
перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року.
Слідкуйте за нами в соціальних мережах:
Telegram: https://t.me/gromada_group
Фейсбук: https://www.facebook.com/gromada.group.novynykharkovataoblasti
https://www.facebook.com/gromada.grp
Коментарі
Ще декілька актуальних новин на зараз