
Скриншот з відео
Під час брифінгу у Харківському прес-клубі говорили про те, як здійснюється митне оформлення товарів, вантажів та транспортних засобів в зоні діяльності Харківської митниці. Глядачі також дізналися про законодавчі зміни, згідно з якими скасовані митні платежі на товари, що сприяють відновленню енергетичної інфраструктури України.
Як працює Харківська митниця під час війни? Де на сьогоднішній день можна здійснити митне оформлення товарів та транспортних засобів в зоні діяльності Харківської митниці? Які митні пости функціонують?
Митний пост «Харків — товарний»: зоною діяльності митного поста є територія Основ'янського (за виключенням регіональної сортувальної станції АТ «ДХЛ Інтернешнл Україна») районуміста Харкова, залізничної станції «Харків – Сортувальний, пунктів пропуску «Одноробівка», «Козача Лопань», «Вовчанськ», «Тополі», пунктів контролю «Харків-сортувальний», «Харків – пасажирський», «Куп'янськ – Вузловий», «Куп'янськ – Сортувальний».
У складі митного поста “Харків-товарний” працюють:
- відділ митного оформлення №1 для виконання митних формальностей щодо товарів, які надходять у місце доставки автомобільним транспортом ХВ Філії «Центр транспортного сервісу "Ліски" ПАТ "Українська залізниця" та на залізничну станцію "Ліски" Південної залізниці;
Телефон: (057) 729-45-93;
- відділ митного оформлення №2 для виконання митних формальностей щодо товарів, які надходять до залізничного транспортного вузла Харків-Сортувальний «Південної залізниці».
Митний пост «Барабашово», зоною діяльності митного поста є територія Новобаварського, Холодногірського (за виключенням залізничної станції «Харків - Сортувальний), Шевченківського, Київського, Салтівського, Немишлянського, Індустріального районів міста Харкова, регіональної сортувальної станції АТ «ДХЛ Інтернешнл Україна», Красноградського, Богодухівського, Харківського (за виключенням міста Харків, с. Докучаєвське, смт Бабаї), Чугуївського, Лозівського, Куп’янського, Ізюмського районів Харківської області. До зони діяльності митного поста не включаються пункти пропуску (пункти контролю).
У складі митного поста “Барабашово” працюють:
- відділ митного оформлення №1 для забезпечення митного оформлення товарів, що надхо?дять до зон митного контролю окремих районів міста Харкова та Харківської області;
Телефон: (057)766 - 13 -61
- відділ митного оформлення №2 для виконання митних формальностей щодо товарів, які переміщуються у міжнародних експрес - відправленнях експрес-перевізником – АТ «ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ УКРАЇНА».
Телефон: (057) 728-08-08 додатково 47-111
Митний пост «Аеропорт «Харків», зоною діяльності митного поста є територія Слобідського району м. Харкова, пунктів пропуску «Харків», «Сокольники», с. Докучаєвське Харківського району Харківської області.
У складі митного поста «Аеропорт «Харків» працюють:
- відділ митного оформлення №2 для здійснення митного оформлення товарів, що надходять до зон митного контролю окремих районів міста Харкова та Харківської області, зокрема у місце доставки товарів на станції «Харків-Балашовський» та митного оформлення міжнародних експрес – відправлень, які переміщуються у міжнародних експрес-відправленнях експрес-перевізником -ТОВ «МДК ЕКСПРЕС».
Митний пост «Бабаї»: зоною діяльності митного поста є територія смт Бабаї Харківського району Харківської області для виконання митних формальностей щодо товарів, які надходять у місце доставки автомобільним транспортом на території підприємства «Омега Автопоставка», пунктів пропуску «Гоптівка», «Піски», «Чугунівка», «Плетенівка».
Електронна скринька: kh.babai@customs.gov.ua
Згідно з наказом Держмитслужби від 16.04.2024 №510 ліквідовано митний пост «Куп’янськ».
Відповідно до Структури Харківської митниці, затвердженої в.о. Голови Держмитслужби від 25.04.2024 внесено зміни в структуру митного поста «Аеропорт«Харків», а саме ліквідовано сектор митного оформлення міжнародних експрес-відправлень.
Нещодавно набрали чинності Закони України № 3853-IX та №3854-IX від 16.07.2024, які передбачають застосування звільнення від сплати митних платежів при ввезенні окремих видів товарів, а саме можливість застосування звільнення від сплати мита та ПДВ при ввезенні в Україну обладнання для енергетики. Можете більш детально ознайомити наших слухачів з нормами прийнятих законів?
З 27 липня звільняються від оподаткування ввізним митом та ПДВ товари, які сприяють відновленню енергетичної інфраструктури України
З 00:00 год. 27 липня, набирають чинності Закони України № 3853-IX та №3854-IX від 16.07.2024, які передбачають застосування звільнення від сплати митних платежів при ввезенні окремих видів товарів.
Зокрема, Закони передбачають можливість застосування звільнення від сплати мита та ПДВ при ввезенні в Україну обладнання для енергетики:
- електрогенераторного обладнання;
- обладнання для вітро- та сонячної генерації;
- акумуляторів (крім акумуляторів малої потужності).
Також у переліку товарів, які звільняються від сплати митних платежів при імпорті, зазначено обладнання для виготовлення засобів протидії технічним розвідкам та/або ремонту машин механізованого розмінування.
Так, звільнено від оподаткування «тактичні навушники спеціального військового призначення, які класифікуються у товарній підкатегорії 8518 30 00 90 згідно з УКТ ЗЕД».
Також пільги поширюються на таке важливе оборонне обладнання, як засоби радіоелектронної боротьби. Без сплати митних платежів будуть імпортуватися в Україну для потреб оборони не лише антидронові рушниці, але й інші «радіоелектронні засоби виявлення та протидії безпілотним літальним апаратам, що класифікуються у товарній позиції 8543 згідно з УКТ ЗЕД».
Передбачене і пільгове ввезення в Україну комплектуючих для організації власного виробництва та ремонту в Україні машин механізованого розмінування, що класифікуються у товарних позиціях 8427, 8430, 8479 згідно з УКТ ЗЕД, а також для виготовлення підприємствами України активних засобів протидії технічним розвідкам, що класифікуються у товарних позиціях 8517, 8525, 8543 згідно з УКТ ЗЕД.
Змінами передбачено на період дії воєнного стану в Україні звільнення від сплати митних платежів товарів, ввезених для енергетичної безпеки, у тому числі тих, що переміщуються (пересилаються) на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, для вільного обігу та класифікуються за такими кодами згідно з УКТ ЗЕД: 8406 (крім 8406 10 00 00), 8410 (тільки турбіни гідравлічні та їх частини), 8483 40 21 00, 8502 20 40 90, 8502 20 60 90, 8502 20 80 90, 8411 (крім турбогвинтових та турбореактивних двигунів та їх частин), 8501 64 00 00, 8504 40 84 00 (крім інверторних зварювальних апаратів), 8504 40 88 00 (крім інверторних зварювальних апаратів), 8504 40 90 00 (крім інверторних зварювальних апаратів), 8507 60 00 00 (крім установок зберігання енергії потужністю менш як 300 Вт змінного та/або постійного струму та окремих літій-іонних комірок ємністю менш як 200 А·год), 8541 43 00 00, 8537 (крім 8537 10 98 10), 8503 00 99 00 (тільки для вітроенергетичних електрогенераторних установок).
Окремо звертаємо увагу на тому, що прийнятими законодавчими змінами під пільгове ввезення в Україну підпадають такі важливі для населення товари як: електрогенератори, інвертори, літій-іонні акумулятори та зарядні станції на їх основі, а також сонячні панелі для ремонту та/або заміни від пошкоджень і розширення потужності діючих сонячних електростанцій.
Які установки зберігання енергії звільняються від оподаткування при ввезенні в Україну?
У зв’язку з набранням чинності Законами України від 16.07.2024 №3853-ІХ та №3854-ІХ окремі категорії товарів звільняються від сплати мита та ПДВ при ввезенні в Україну. При цьому законодавством передбачені чіткі вимоги до цих товарів.
Так, відповідно до цих Законів, товари, які класифікуються за кодом 8507 60 00 00 УКТЗЕД, звільняються від оподаткування ввізним митом та ПДВ (крім установок зберігання енергії потужністю менш як 300 Вт змінного та/або постійного струму та окремих літій-іонних комірок ємністю менш як 200 А/год).
Таким чином, НЕ підпадають під пільгове ввезення відповідно до законодавства:
1. Портативні зарядні пристрої потужністю менш як 300 Вт.
Тобто, зарядні пристрої потужністю, наприклад, 128 Вт, 200 Вт і тому подібні будуть оподатковуватись за загальними правилами.
2. Повербанки потужністю менше 300 Вт.
Відповідно, якщо пристрій розрахований більше, ніж на 300 Вт, він підпадає під дію Законів і митні платежі не підлягають сплаті.
3. Літій-іонні комірки, які мають ємність менш як 200 А/год.
Натомість акумулятори, які складаються з однієї або більше послідовно з’єднаних електрохімічних комірок, які часто називаються «акумуляторними батареями», ємністю більше 200 А/год, підпадають під дію Законів і не підлягають оподаткуванню.
Детальніше у відео.
Слідкуйте за нами в соціальних мережах!
Коментарі
Ще декілька актуальних новин на зараз