Пільгове ввезення енерготоварів в Україну продовжили: інформують у Харківській митниці
Економіка. Бiзнес | | 864 | Автор: Тетяна Танчук

Колаж: Харківська митниця
Наразі ситуація в енергосистемі України потребує посилення автономності та готовності до можливих викликів. В умовах сучасних викликів енергетичної безпеки, країна активно впроваджує заходи для підтримки імпорту енергетичного обладнання.
Наприкінці минулого року Верховна Рада ухвалила закони, якими продовжено дію податкової пільги за кодом «245» відповідно до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів — до 1 січня 2029 року. Заступник начальника управління контролю та адміністрування митних платежів Харківської митниці Максим Мартинов відповів на запитання з цієї теми Мережі місцевих медіа «Громада.Груп».

Яке обладнання підпадає під дію пільги?
Відповідні зміни передбачені законами України від 03.12.2025 № 4698-ІХ та від 04.12.2025 № 4710-ІХ, ухваленими на початку грудня 2025 року. Дія пільги охоплює широкий спектр обладнання, критично важливого для генерації та розподілу енергії. До такого переліку входять:
- Електрогенераторні установки з поршневим двигуном та іскровим запалюванням потужністю понад 7,5 кВ·А. Таке обладнання активно використовують підприємства, лікарні, об’єкти критичної інфраструктури та житлові комплекси. Тому вони підпадають під перелік.
- Вітроенергетичні установки. Пільговий режим також поширюється на вітроенергетичні електрогенераторні установки. Вони стимулюють розвиток альтернативної генерації, особливо у регіонах із відповідними кліматичними умовами.
- Літій-іонні акумулятори. Без сплати митних платежів можна ввозитилітій-іонні акумулятори, зокрема такі типи, як літій-кобальтові, літій-ферум-фосфатні (LiFePO₄), літій-манган-оксидні, літій-нікель-манган-кобальт-оксидні, а також літій-полімерні акумулятори.
На які подібні товари застосування вищезазначеної пільги не передбачено?
Наприклад, обладнання потужністю менше 7,5 кВ·А, а також системи зберігання енергії, зарядні станції та "павербанки" потужністю до 300 Вт не підпадають під дію пільги і оподатковуються у загальному порядку, зі сплатою ввізного мита та ПДВ.
Застосувати пільговий режим при ввезенні можуть тільки підприємства чи і громадяни також?
Законодавчі зміни передбачають, що право на безмитне ввезення енергообладнання мають підприємства та бізнес та фізичні особи (громадяни України). Пільга застосовується як до товарів, що безпосередньо ввозяться на митну територію України, так і до тих, що пересилаються поштовими або кур’єрськими відправленнями.
Водночас пільга не застосовується до товарів, що мають походження або ввозяться з держави, визнаної державою-агресором або державою-окупантом щодо України.
Який порядок дій для імпортерів, які планують ввезення енергообладнання?
Для того, щоб пільги набрали чинності, товари мають відповідати технічним вимогам і стандартам, визначеним законодавством.
Водночас для того, щоб ввезти енергообладнання без мита та ПДВ, імпортерам необхідно, перш за все, підготувати всі необхідні документи для митного оформлення. Це включає сертифікати відповідності, рахунки-фактури, контракти та інші документи, що підтверджують походження та призначення обладнання.
Необхідно подати митну декларацію до митних органів та товаросупровідні документи на обладнання. Митні органи проводять перевірку відповідності обладнання переліку, зазначеному в Законі. Якщо все відповідає вимогам, пільги будуть застосовані.
В Харківській митниці наголошують, що продовження пільгового режиму спрямоване на посилення автономності енергосистеми України та забезпечення готовності до можливих викликів, зокрема у сфері генерації та розподілу енергії.
Слідкуйте за нами у соціальних мережах:
Коментарі
Ще декілька актуальних новин на зараз