Зміни митного законодавства України щодо імплементації положень Митного кодексу ЄС: роз'яснення митниці

Зміни митного законодавства України щодо імплементації положень Митного кодексу ЄС: роз'яснення митниці  на порталі Gromada Group
Фото: Харківська митниця

В Харківській митниці проінформували про зміни, які відбулись в митному законодавстві України

З 20 квітня 2026 року в Україні завершився перехідний період, передбачений Законом України № 3926-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо імплементації окремих положень Митного кодексу Європейського Союзу». 

 

Заступник начальника управління забезпечення митного контролю та оформлення Харківської митниці Геннадій Веселовський розповів журналістам Мережі місцевих медіа «Громада.Груп» про те, які саме зміни відбулись та яких суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності вони стосуються. 

 

Впродовж року після набрання чинності Законом України № 3926-IX діяли тимчасові особливості застосування окремих положень Митного кодексу України. Зокрема, не застосовувалися обмеження, визначені пунктами 5 і 6 частини п’ятої статті 731 Митного кодексу України, а саме: заборонено надання авторизації для поміщення товарів у митні режими імпорту (в частині процедури кінцевого використання), тимчасового ввезення, переробки на/за межами митної території в разі: 5) якщо підприємству було надано 3 або більше авторизацій для поміщення товарів у митний режим на підставі митної декларації протягом одного місяця або підприємству було надано 20 чи більше авторизацій для поміщення товарів у митний режим на підставі митної декларації протягом одного року; 6) поміщення в митний режим товарів вартістю понад 10000 євро. 

 

Також на час перехідного періоду залишалися чинними дозволи, раніше видані митними органами суб’єктам господарювання. 

 

Йдеться про дозволи на провадження: • митної брокерської діяльності; • діяльності магазинів безмитної торгівлі; • експлуатації митних складів; • функціонування вільних митних зон комерційного або сервісного типу; • складів тимчасового зберігання. Після завершення перехідного періоду зазначені норми Митного кодексу України починають діяти без винятків у тому числі припиняється дія тимчасового режиму щодо попередньо виданих дозволів. Здійснювати зазначені вище види діяльності можна буде лише за умови отримання відповідних авторизацій або дозволів. 

 

Водночас, ті суб’єкти, які не встигли цього зробити, можуть подати заяви до Державної митної служби України для отримання відповідної авторизацій. Учасникам зовнішньоекономічної діяльності рекомендуємо врахувати зміни та забезпечити відповідність своєї діяльності оновленим вимогам митного законодавства. Ознайомитись з роз'ясненнями щодо отримання авторизації на провадження митної брокерської діяльності можна на сайті Держмитслужби в розділі «Авторизація на провадження митної брокерської діяльності: як уникнути відмов?» за посиланням - https://customs.gov.ua/normativna-baza. 

 

На теперішній час авторизації на провадження митної брокерської діяльності в Україні отримали 2332 суб’єкта, з них в Харківському регіоні — 82. Закон України № 3926-IX від 22.08.2024 є частиною системної імплементації норм Митного кодексу Європейського Союзу та спрямований на гармонізацію митних процедур, які застосовуються в Україні із європейськими стандартами, підвищення прозорості та ефективності митного адміністрування.

 

 

Слідкуйте за нами у соціальних мережах:

 

Телеграм Фейсбук Інстаграм

Google LogoДодати Gromada як бажане джерело в Google
Коментарі
Ще декілька актуальних новин на зараз

Ми ї̶м̶о̶ використовуємо деякі кукі, детальніше у Політиці сайту